
Mały dymek i po złości
27 kwietnia 2009, 14:41Osoby z przyklejonymi plastrami nikotynowymi w mniejszym stopniu reagują na prowokację niż ochotnicy z plastrami placebo. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine, może to oznaczać, że ludzie zestresowani lub gniewni z natury łatwiej uzależniają się od wyrobów tytoniowych (Behavioral and Brain Functions).

Zupełnie jak u gadów
7 kwietnia 2010, 11:07Badacze z Karolinska Institutet odkryli, że nieświadome uczenie zachodzi dzięki starym strukturom mózgowym, występującym również w mózgach prymitywniejszych kręgowców, m.in. ryb, gadów czy płazów (PNAS).

Wyznaczono datę premiery Duke Nukem Forever
25 maja 2011, 11:07Po dekadzie oczekiwania ogłoszono datę premiery gry „Duke Nukem Forever". Ukaże się on 10 czerwca w Europie, Japonii i Australii, a 14 czerwca w USA.

Połowa pieniędzy trafia do zaledwie 25 twórców
5 grudnia 2012, 13:50Firma analityczna Canalys donosi, że tylko niewielki odsetek developerów zarabia spore pieniądze na aplikacjach, jakie umieszczają w sklepach takich jak App Store czy Google Play. W pierwszych 20 dniach października amerykańskie sklepy z płatnymi aplikacjami oraz same aplikacje (np. poprzez sprzedaż graczom wirtualnych przedmiotów) zarobiły dla developerów 120 milionów dolarów

Połowa nawiązywanych połączeń nie służy użytkownikowi
20 listopada 2015, 11:54Połowa połączeń nawiązywanych przez 500 najpopularniejszych aplikacji na Androida nie ma nic wspólnego z potrzebami użytkownika. Naukowcy z MIT-u odkryli, że aż 50% połączeń z i do aplikacji jest inicjalizowanych przez moduły analizy danych, które służą nie użytkownikom, a twórcom oprogramowania

Gra, która trenuje mózg w unikaniu słodyczy i cukrów dodanych
8 maja 2019, 12:47Amerykańscy naukowcy znaleźli sposób na ograniczenie ilości spożywanych cukrów dodanych i skuteczne odchudzanie. Dr Evan Forman z Drexel University przekonuje, że można wytrenować mózg za pomocą gry komputerowej, która obiera na cel część mózgu hamującą impulsy.

Jednominutowa gra pozwala zdiagnozować autyzm u dziecka
4 lutego 2025, 16:51Wystarczy dosłownie minuta gry, by odróżnić dziecko z autyzmem od dziecka z ADHD lub dziecka bez zaburzeń. Computerized Assessment of Motor Imitation (CAMI) to komputerowe narzędzie opracowane przez naukowców z Kennedy Krieger Institute oraz Nottingham Trent University. Wykorzystuje ono technologię śledzenia ruchu do wykrywania różnic w zdolności do naśladowania motoryki i na tej podstawie pozwala – w ciągu minuty – odróżnić dziecko autystyczne od dziecka zdrowego i z innymi zaburzeniami.

Microsoft płaci 50 milionów za dodatki do GTA IV
19 czerwca 2007, 14:13Microsoft zapłacił twórcom Grand Theft Auto 50 milionów dolarów za wyprodukowanie dodatkowych epizodów dla konsoli Xbox 360. Działanie takie ma pozwolić koncernowi z Redmond konkurować z konsolą.... PlayStation 2.

Komputer wygrał w Go
8 sierpnia 2008, 15:40Komputery potrafią pokonać arcymistrza szachowego, a od niedawna radzą sobie też z mistrzami w pokerze. Ostatnie wydarzenie pokazuje, że zbliża się moment, gdy ulegnie im mistrz w Go - uznawanej za ostateczny bastion przewagi człowieka nad maszyną.

Pouczająca zabawa w chowanego
1 września 2009, 12:03Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.